10-11/7 Italien

Underbart att slippa väckas av mobilen, bara vakna av oss själva och inte hasta upp och skynda iväg ut på vägarna. Lugn frukost innan vi begav oss mot Gardaland. Läste nånstans att det skulle ligga i närheten av halvön Sirmione så vi ställde gps’n på det. Vi hamnade mitt ute på halvön som var otroligt tjusig, men nåt jätte nöjesfält kunde inte få plats. Frågade en båtkille och han bara skrattade åt mig och förklarade på knackig engelska varvat med italienska ungefär vart vi skulle. Bara att vända och leta vidare. Tillslut kom vi fram och fick där en kanon dag!!!!

Startade med grillkorv till alla, inte varje dag man shoppar korv för 200kr, tänk IKEAs för 5kr st men välbehövliga var de och vi tänkte ju att det inte skulle vara en sparadag så bara slösa på 😉
Bergodalbanor, flumeride, loopar, karuseller, sockervadd, bollkastning…dagen bestod av allt en tivolidag SKA bestå av (förutom storvinster, vilket jag vi vuxna och bilen var glada över). Klockan var nog 18.30 innan vi kom iväg hemåt. Trötta nöjda och GLADA! Tack Gardaland för det, nästa gång kör vi tre dagars med akvariet en dag och vattenland en!

Vid hotellet hann barnen bada i poolen innan middagen serverades. Första doppet på resan. 26º varmt, INTE för kallt för att bada (barnen saknar Sommarlov by the way!)

Vi var själva i restaurangen och Nike var jätte nöjd denna måltid. Hon vill ha det lugnt när hon äter, det är tydligt det. Vi fick ett a4 blad med några starters, primo och secundo. Fattade inte särskilt mycket vad det stod men vi kom fram till vad vi (trodde) vi ville ha. Barnen fick pasta bolognese som de åt riktigt bra av, jag och Jesper tog ravioli och smält smör. Gott gott men var är grönsakerna??
Gott vitt vin till och vi skålade och firade Italien och vackra Gardasjön, stora som små (ja inte med vin förstås!)

Nattdags igen. Men innan det skulle hotell bokas och saker packas och stuvas in i bilen igen. Börjar faktiskt bli väldigt mycket i smutsklädespåsen nu, behöver nästan skölja upp lite snart.
Svårt att hitta bra billiga hotell på ställen men aldrig satt sin fot. Vill inte hamna i de sämsta kvarteren men ändå hålla kostnad nere. Får jag dålig känsla för ett så är det ingen idé utan bara leta vidare, hittade ett stort åbäke nära motorvägen. Jag ville egentligen ut till havet men det blev helt enkelt för långt och vi skulle ju bara äta, sova och köra vidare. Hav får jag ju så det räcker och blir över på ”vår” nya lilla ö.

Uppe före tuppen denna resdag. Kändes tungt, det var så ruskigt skönt med vilodagen så vi ville ha mer av den varan. Strax efter sju satt vi iaf i bilen. Knäckebröd, yoghurt och vatten blev vår ”på-språng-frukost.
Vi körde järnet men med några stopp förstås och nådde efter ca 65 mil, Caserta redan vid 15.30. Stort fint men oj så ödsligt hotell. Lite loj personal men stor härlig pool så vi var nöjda vid den innan middagen serverades i en VIT salong, allt var vitt. Stora överdrag på stolarna och aningens nojjig över barnens tomatsås kan jag säga att jag var. Det var vi och en familj till i denna stora salong.

Sova, äta, åka, äta, åka, äta, åka, äta, sova! Den raden skulle kunna sammanfatta de flesta av våra resdagar.
Vi bokade nytt hotell, på Sicilien denna gång, innan det var sovdags. Försökte också boka biljett till färjan över till Malta men bilmåtten enligt bokningssidan stämde inte överens med vår svarta pärlas mått så vi bestämde oss för att ringa och kolla dagen efter istället.
Somnade sen sött (så sött det kan bli med ”jag hör hur dom li…..på våningen ovanför”-grannar!!!

Det här inlägget postades i Äventyr, Resan ner och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.